MAKRELL I TOMAT

August 3, 2011

Siste uka i Kenya

Filed under: Uncategorized — helenhillevi @ 11:11 am

Jeg fryser!

Det er kaldt her, ettersom det er “vinter”. Jeg sitter bak den knøttlille pulten min med en kopp kakao og er iskald på hendene. Det er forresten rart å se hvordan beskrivelsene fra venner i Norge jeg har snakket med på nettet har forandret seg. I januar var det “det er iskaldt her!” og nå er det “jeg har lyst til å gå ut og legge meg på plenen”. Her ser alt helt likt ut. Januar ser ut som august, selv om det er kaldere nå.

Den siste uka i Kenya tilbringer vi på Kenya Continental i Raphta Road, et lite hotell med mørke farger som alle andre hotell her, og med enkle rom og enkel frokost. Helt ok sted. Det er mørkt på morgenen, mørkt og grått og kaldt, og jeg går på jobb i skinnjakke og skjerf. Det er ikke så mye igjen å gjøre på jobb nå, skal jeg være helt ærlig, men noe fornuftig får jeg da gjort.

Søndag måtte vi flytte ut av leiligheten i Taj Heights.

Hadet, rommet!

Vi har fått latterlig lite informasjon om når vi måtte være ute av leiligheten, og på søndag morgen kl 8 mens vi fortsatt halvsov, kom det en mann i maledrakt inn på rommet vårt og skulle male. På formiddagen dro vi til Mathare og sa hadet til Billian Music Family, og da vi kom tilbake til leiligheten var alle møblene borte. Malefolkene og Ester (vaskehjelp i A5, leiligheten over) sto og så på oss mens vi pakket (frekt og stressende!), så jeg hadde følelsen av at vi ble kastet ut.

Derfor bor vi nå på Kenya Continental, selv om hun som eier(?) leiligheten har et ledig rom i A5 og har ikke sagt et døyt til oss om det.

Dagene den siste uka har bestått og består av jobbing for meg og lesing for Andreas, trening på treningssenteret og middager ute. I går var Gil, Heidi, Håvard, Hoda, Andreas og jeg på Zen Garden og spiste god asiatisk mat, og i dag er vi invitert til Gil og Heidi i A5.

I går hadde AMWIK farewell lunch for meg. Hyggelig!

Mercy, Moses og Bernard på farewell lunch

Andreas drar hjem i morgen kveld, og jeg drar fredag kveld. Det føles veldig rart, men fint. Vi er klare for nye eventyr 😉

1 Comment »

  1. vel, det er ordentlig kaldt her nå, men fra torsdag er det stor sol på værmeldinga. vi gleder oss til dere kommer hjem,

    Comment by anita — August 3, 2011 @ 12:12 pm | Reply


RSS feed for comments on this post. TrackBack URI

Leave a comment

Create a free website or blog at WordPress.com.